hipokrit demi karier.

25 April, 3.53pm

sejujurnya aku x harus luahkan ini pd umum tp sudah x trtanggung rasanya menahan rasa yang ada kerana sudah tujuh thn aku terlibat dlm industri hiburan. biar pun ini kerjaya paling lama aku ceburi tapi bermula aku melangkah kaki ke bidang ini, 1001 macam perkara baru aku alami satu persatu. ada suka dan duka. adakalanya jiwa ini tergugat dek gangguan yang meruntun rasa hingga membuatkan aku terfikir mahu beralih bidang. tapi bila timbul rasa itu, ada pula yang memberikan kata semangat dan aku terlupa sekejap hasrat mahu tukar kerja.

bersambung...

25 April, 3.54pm

setiapkali aku melangkah ke tempat kerja, aku harus sedia dengan topeng kerana aku mendepani keadaan dimana masing-masing mementingkan diri sendiri. tipu lah kalau orang tu kata dia mengambil berat tentang orang lain sedangkan dia menunggu masa untuk melihat kejatuhan orang lain. tapi x semua k. itu kisah di tempat kerja. jika berurusan dengan PA atau selebriti, aku harus bersedia dengan keadaan mereka memerlukan jasa baik wartawan untuk highlight produk mereka. jika tiada sebarang urusan, jangan harap mereka mahu mengadap atau bertegur sapa kerana mereka berkawan hanya kerana soal kerja. tapi x semua.

bersambung...

25 April, 7.48pm

TQ karl n yana atas komen korang. tp aku nk berkongsi ttg hipokrit dlm bidang aku ceburi sekarang. aku kesian dgn peminat artis yang beria-ria membela artis atau mnyokong artis yang korang sendiri x tau samaada mereka menghargai peminat sendiri. aku prnh bkerjsama dgn artis yg mmg cukup disenangi peminat tp masyaAllah, di belakang korang, mereka memang tak sedar di untung. artis ini beria-ria mengelak daripada bertembung peminat. sanggup tutup kepala dengan hud baju atau meminta PA sendiri berjumpa dgn peminat tu sendiri untuk memberitahu artis yg dijaga sedang sibuk, bayangkanlah!

masalahnya kalau reti bergambar takpelah, ni tidak, dah lah x reti bergambar, tapi nak cepat habis kerja (fotografi). pulak tu boleh mintak gambar yg disiarkan yg terbaik sedangkan hasil gambar x bnyk yg variasi. bila disoal, jwapan x berkembang. wartwan bukan tak mahu tulis artikel yg bernas hasil daripada interview artis tp bila ditanya bab yang memerlukan mereka berfikir, jwpn yg diberikan artis sangat tidak bernas, sapa nk jawab? tp hnya segelintir artis.

bersambung...

6 comments:

Qarl said...

Ca'el

dlm mencari rezeki kan...

kdg2 kene telan je lah..

apa2pun, Qarl akan ttp doakan yg terbaek tuk bro Ca'el

lyana said...

huhu tahu xper.. kdg2 rasa mcm nk snyum pon xlarat tp keje mcm kiter ni mmg kene hipokrit.. agree wit u!!

aku ca'el said...

betul karl, dlm mencari rezeki, kena telan. halal n haram kerja tuhan. tp provokasi dunia hiburan bagaimana ertinya?

yana, mmg ssh komen bab ni. tp realiti itu kepahitan utk diterima. tp itulah kehidupan. asal kita tahu diri. ssh nk cari mn sahabat, mn kwn.

Anonymous said...

sabar adalah aset yang paling berharga untuk menempuhi segala ranjau dan onak berduri, sabar tidak bererti kalah, diam tidak bererti megalah....walaupun masih baru didalam bidang ini, tetapi kemarau dan baik buruk industri saya dah nampak walaupun kadang2 samar...org diluar hanya pandai bercakap dan menghakimi tanpa sebarang perikemanusiaan..kita yang berada disini teruslah BERSABAR.......

aku ca'el said...

cael ttp akan brsbr sampai bila2. apa yg dikongsi pasti akan menjentik jiwa yg sedang kacau yg akan menafi n menuduh kembali. tp apa yg dikongsi tentang diri yg prnh dialami dri dlu hingga kini.
ca'el hnya memerhati n brsuara bila perlu dan bkn menyalak x tentu psl.
bgs sbb moon dpt faham apa yg dikongsi. bkn mahu mencarut siapa2 tp yg mana perlu ditelan, usah dinafi. tp ttg apa yg dikongsi media brcerita ttg artis, org yg menghentam semula tu jugak lah yg mmengikuti hiburan. klo begitu usah mengadili media dgn apa saja gelaran. cermin diri kita dlu.

Nike Gesb said...

then sudah dibicarakan apabila kamu merasa sengsara lihat saja kesengsaraan orG lain...lihat saja merReka yg pernah kecundang the n dorang boleh bangkit balik...pernah muflis...pernah dihina...pernah jatuh..pernah dikeji..ditikam sahabat baik sendiri...itulah adat dunia...well well jom kita menikmati hidup dengan gembira...rezeki Allah bagi di mana mana...kalau xkerjaya yg hebat dapat keluarga yg hebat