idup aku yg sempoi.

aku trbgn lewat utk ke Opis. x gune set alarm kt 2 hp aku, ADO. aku ttp bangun lewat. sebelum kuar umah, sayu jap tengok 2 org ank buah aku dlm buaian. sah2 sure diorg masuk syurga kan if mati ms bayi. aku x sempat singh umh jiran sebelah yg dok kenduri sakan masak daging korban. aku sempat mkn pe yg mak aku msk tp aku ske coz tiap2 pg dia bancuh kn aku air nwt breakfast. nsb baik aku sempat kemaskn bilik, xdela kna bebel nti :p

bila start enjin keta, br aku tringt tali kipas keta harus dtuka. ntilah aku minta jasa baik bpk aku g tukarkn. keta pon da lama x servis. apa la jd dgn aku, msh brhrp bpk aku make sure maintenance keta trjg. cayunk abah!

sampai kt pjbt, plan nk apply cuti tahun; 1/2 hr tp x brisi ag anjung. sempat siapkn 2 bhn wajib jew. aku x sempat lunch just mkn sekadar kenyang. nsb baik arahan trbr dr bos tidak buatkn aku trasa beban. bgs ar nk train diri aku agar bekerja dlm tekanan. alamak aku trlupa bgtau bos ttg bhn 'shah rukh khan'. bukan men ske bkt br aku bile aku mms a4 paper artikel + gambar dia utk disiarkn minggu dpn dlm media hiburan. alhamdulillah aku da pulngkn majalh yg dipinjm dr library, if not aku bakal didenda buat kali ke-9.

pelakon nadia mustafa & salina saibi dtg opis bwk perut derang yg memboyot. sempat aku scoop nk wt story minggu dpn. selang beberapa jam pas tu, nurul x wife ajai, muncul kt opis dtg brtnya khabr. lama aku x jumpa dia. tringt kes skandl aku dgn a*** yg membuatkn aku blur tetibe.

lbh kurang jam 7pm lebih aku ke summit redeem voucher. dapat ar sepasang jean, sandal & sekotak u********. hr tu aku da redeem 2 jean, wah, complete koleksi pakaian aku till ujung thn. ari tu da puas beli cardigan, t-shirt, kemeja (sebut ttg kemeja, tringt kemeja putih aku yg x dipulangkn lg schoolmate). b4 balik, aku terserempak dgn kasut idaman, apalagi..beli jgn x bli. da puas brjln, aku n my fwen lepak mkn sebelum berambos balik.

lps htnr my fwen ke stapak, trs sms my fwen d ampang habaq mai nk lepk umh dia. tu la lokasi pilihn aku if blk lewat n if x sempat blk rawang. cian pluk bila aku dngr kes idup dia yg 'cannot help'. pesanku, 'just follow da flow'. now aku dpn pc, jengok blog kengkwn, check emel n yg sewaktu dgnnya. skun dok lepak sorang2 n rindukn keluarga aku biarpun sehari x jumpe meka, huaaa! horay...............aku sempat siapkn 2 story hangat sblm melakukan percubaan utk tdo.

TAPI, aku ttp ssh nk tdo ar. da ar sok dateline. aku dgn my 2 fwen kna jga pdf. sempat aku sms my fwen yg demam katanya. cian di. nasib bek aku bukan anak perantau dan dekat dgn keluarga. dah ar...aku x tau nk cite pe ag. tu la kisah idup aku yg x brapa brangan :p korunk ske bc x? kalo ske, sila angkt kaki! aku tulis cam ni ag.

Comments

Wahidah said…
aik still tk bole tido lagi eik...mcm2 tip dh bg..still tk ok lg ker...tk per kewl kay...jadi la burung hantu..huhuhu

Popular posts from this blog

Top up Maxis/Hotlink tak masuk selepas tolak dari Maybank..

Buku Ustazah Asma Harun

PENGALAMAN TERINDAH TERBAIK...