…. TRUE FRIEND BRING OUT THE BEST IN EACH OTHER…

Definition of Friend... If some of you do not understand the true meaning of friendship!!

1. kawan tu bkn mcm maen FUTSAL. Mula-mula kejar..dah dapat sepak..
2. kawan tu bkn mcm maen SKATE. Mula-mula gosok..lepas tu pijak..
3. kawan tu bkn mcm maen RAGBI. Mula-mula tangkap.. dah dapat tendang..
4. kawan tu bknnya mcm PAMPERS.. dah pakai, buang..
5. kawan tu bknnya mcm BARANG KEMAS. Waktu baru beli pakai. Dah sengkek gadai.
6. kawan tu bkn mcm PELANGI. Hari cerah takde..hujan gerimis baru muncul..
7. kawan tu bkn mcm KERETA. Rosak skit,jual.. ambik kereta baru..
8. kawan tu bkn mcm CHIPSMORE.. sekejap ade sekejap tak ada..
9. kawan tu bkn mcm BANK. Bila dah takde duit, pegi kat sana ambik.
10. kawan tu juga mcm JARI.Lukanya sembuh sendiri,hilangnya tiada ganti...
11. lagi.....kawan tu mcm ape ye???? Haa..kawan tu mcm AWAK LA.. bila saya hantar msg, awak akan baca msg saya dgn teliti sampai habis. (Itu pun kalau awak anggap saya ni kawan awak la….)

Walau ape pun tanggapan org tentang kawan.. Bagi saya, kawan tu penting. Seorang kawan tak kan biarkan kawan dia menangis, sedih, berduka dan sebagainya. Kawan yg sejati adalah seorang kawan yang dapat diajak duduk dan berbincang tentang pelbagai perkara. Yang penting, seorang kawan akan sentiasa menghadiahkan senyuman kpd kawan kawannya.. seorang kawan juga adalah orang yang boleh berkata benar kepada kawannya..bukan yang membenarkan kata-kata kawannya :)

0 comments: